Wdrożenie mechanizmów współpracy finansowej JST z organizacjami pozarządowymi w ramach projektu „Wzmocnienie mechanizmów współpracy finansowej administracji publicznej z organizacjami pozarządowymi jako realizatorami zadań publicznych” pozwoliło na efektywniejsze wykorzystanie środków z budżetu samorządu, poszerzenie zakresu kontraktowania zadań własnych samorządów i wzmocni współpracę gminy i powiatu z organizacjami pozarządowymi.
Wdrożenia realizowano w projekcie w okresie od października 2014 r. do czerwca 2015 r. i dotyczyły następujących instrumentów współpracy:
Finalnym efektem wdrożeń było przyjęcie odpowiednich regulacji (uchwała rady, zarządzenie wójta itp.), które zapewnią możliwość stosowania danej formy współpracy finansowej, zaplanowanie w budżecie JST środków na wskazane formy współpracy finansowej, uwzględnienie w programie współpracy.
Samorządy, które brały udział we wdrożeniach:
I. Metoda ekspercka (Partner odpowiedzialny – Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)Gmina Dobra (małopolskie)
II. Metoda partycypacyjna (Partner odpowiedzialny – Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej)
Samorządy, które brały udział we wdrożeniach wybranych przez siebie instrumentów współpracy otrzymały pomoc doradczą w ich przygotowaniu i wdrożeniu, mogły także skorzystać z rekomendacji w zakresie stosowania tych instrumentów przygotowanych przez Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
Zapraszamy do zapoznania się z dokumentacją dot. zrealizowanych wdrożeń w poszczególnych samorządach (m.in. wzory uchwał/zarządzeń w zakresie stosowania danego rozwiązania) – PRODUKTY.